.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ديدار اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان با دکتر رضایی

اعضاي شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان با محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار كردند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا در اين ديدار که در دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد، علي کاظم، دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان به نقش تشکلش در انتخابات اشاره کرد و با اعلام اينکه نظر به فصل الخطاب بودن رهبري ما هم به حکمشان تمکين کرديم و نتيجه انتخابات را پذيرفتيم و شايد در بحث بعد از انتخابات هم موضع باشيم.

رضايي نيز در قضاياي بعد از انتخابات نکاتي را ايراد كرد و جلسه با پرسش و پاسخ به اتمام رسيد.

رضايي گفت: من يک معيار براي موضع‌گيري خودم داشتم و آن هم قانون بود. من راه حل قانون را در پيش گرفتم. تقريبا هر روز دو نامه مي‌نوشتم به شوراي نگهبان. بعد از نماز جمعه و صحبت‌هاي رهبري با ادله به شوراي نگهبان رفتم و اعتراضات را پيگيري کردم . وقتي مهلت تعيين شده تمام شد و شوراي نگهبان نظر نهايي را داد، بنده تمکين کردم و در نامه نوشتم که با توجه به زمان محدود اعتراضات و شرايط حساس کشور که با آن مواجه خواهيم شد و به خاطر مسائل امنيتي من ادامه نخواهم داد.

وي ادامه داد: بنده حتي راه حل هم ارائه دادم و پيشنهاد تشکيل کميسيون ملي انتخابات در همين زمينه بود. هم راه حل دادم و هم تمکين کردم. شوراي نگهبان عملکردش ضعيف بود ولي اين مانع از عمل به قانون نبود.اضافه شدن آقاي شاهرودي به شوراي نگهبان خود يک نکته قوت است.

وي افزود: اما در مورد سند چشم انداز، عملکرد دولت در زمينه برنامه چهارم توسعه ضعيف است و ما ارزيابي و اظهار نظر در اين زمينه را آغاز کرده‌ايم. نظارت وظيفه ذاتي مجمع نيست؛ بلکه رهبري به مجمع تشخيص مصلحت نظام تفويض کرده‌اند و عملکرد مجمع در اين زمينه ضعيف است. پيشنهادي به رهبري داده‌ايم در اين زمينه که اگر دولت عمل کند مجمع بتواند آن را به ديوان عالي بسپارد که در دست بررسي است. چون فکر مي کنيم نظارت بدون ضمانت اجرايي تاثيري ندارد.

رضايي خاطرنشان كرد: ما با يک موج افراط‌گرايي مواجه هستيم که اين موج براي ما هيچ چيز نداشته است. بايد عقلانيت جمعي در کشور تقويت شود تا ديگر مردم شاهد قهرمان‌ها نباشند بلکه با تيم‌هاي کاري آشنا شوند. اگر احساسي برخورد شود دچار افراط و تفريط مي شويم. يک افراط گرايي در 8ماه اخير بوده و بنده پيش بيني مي کنم که اين موج نزول خواهد کرد.

وي در پاسخ به سوالي در مورد نامه‌اش به مقام معظم رهبري گفت: ما يک نقطه آغازي را پيدا کرديم براي برون رفت از فضا. ديدم روز 9دي روزخيلي خوبي بود. روزي که همه گروهها در ان حضور داشتند. قصد داشتيم اين روز را تبديل به نقطه عزيمت کنيم و اگر اين واکنش‌هاي منفي را در برابر اين نامه مي‌بينيد، چون آنها يک برنامه‌ريزي براي کارهاي خودشان داشتند و اين نامه را برخلاف کارهاي خودشان مي‌دانستند.

رضايي با بيان اين كه حكميت در كشوري كه قانون در آن حاكم است، بي‌معناست، گفت: در جمهوري اسلامي رهبري و قانون محور وحدت هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.